Eindrücke…

Grußwort unseres Schirmherren Ingolf Lück

image001.jpg

Als die Stiftung Augenblicke mit der Bitte, Schirmherr zu werden, auf mich zu kam, habe ich diesem Wunsch sehr gerne sofort entsprochen. Die Stiftung begeistert mich durch ihren Wunsch Kindern mit Spina bifida und/oder Hydrocephalus helfen zu wollen. Eine Stiftung von Betroffenen für Betroffene. Mich überzeugt das Konzept der Stiftung sich unbürokratisch direkt an den Bedürfnissen der Familien zu orientieren. Die Stiftung will durch finanzielle Mittel direkt in die Familien hinein unterstützen. Ausserdem begleitet die Stiftung werdende Eltern, aber auch junge Eltern direkt in den ersten Monaten nach der Geburt. Gerade hier ist viel Hilfe durch informativen und seelischen Beistand von Nöten. Eltern, die mit der Diagnose Spina bifida und/oder Hydrocephalus konfrontiert werden, sollen Ängste genommen werden, damit sie sich der Herausforderung stellen können, ein behindertes Kind groß zu ziehen.

Für unsere Gesellschaft ist es wichtig, sich gemeinsam den Aufgaben mit behinderten Kindern zu stellen. Denn ALLE Kinder bereichern unser Leben mit Liebe und Freude.
Durch breitere Aufklärung sollen soziale Barrieren in der Gesellschaft überwunden werden.
Was gibt es Schöneres, als behinderten Kindern dabei helfen zu können, ihren Weg im Leben möglichst selbstständig zu gehen.
Ich wünsche der Stiftung Augenblicke viel Erfolg und eine breite Unterstützung.

Ingolf Lück

Eine Antwort auf Grußwort unseres Schirmherren Ingolf Lück

• Albertdrync sagt:

The prostate is an essential a part of a male’s the reproductive system. It secretes fluids that assisted in the transportation and activation of sperm. The men’s prostate is found just before the rectum, below the bladder and around the urethra. When there is prostate problem, it is usually really really irritating and inconvenient for your patient as his urinary system is directly affected.

The common prostate health problems are prostate infection, enlarged prostate and prostate type of cancer.

Prostate infection, also known as prostatitis, is easily the most common prostate-related problem in men younger than 55 years of age. Infections of the men’s prostate are classified into four types – acute bacterial prostatitis, chronic bacterial prostatitis, chronic abacterial prostatitis and prosttodynia.

Acute bacterial prostatitis is the least common of all kinds of prostate infection. It is caused by bacteria based in the large intestines or urinary tract. Patients may go through fever, chills, body aches, back pains and urination problems. This condition is treated by making use of antibiotics or non-steroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs) to help remedy the swelling.

Chronic bacterial prostatitis can be a condition connected with a particular defect inside the gland and also the persistence presence of bacteria within the urinary tract. It can be caused by trauma to the urinary tract or by infections via other parts with the body. A patient may feel testicular pain, small of the back pains and urination problems. Although it is uncommon, it is usually treated by removal from the prostate defect as well as the utilization antibiotics and NSAIDs to treat the inflammation.

Non-bacterial prostatitis accounts for approximately 90% of prostatitis cases; however, researchers have not even to establish the cause of these conditions. Some researchers think that chronic non-bacterial prostatitis occur due to unknown infectious agents while other believe intensive exercise and high lifting might cause these infections.

Maintaining a Healthy Prostate

To prevent prostate diseases, an effective weight loss program is important. These are some of the actions and also hardwearing . prostate healthy.

1. Drink sufficient water. Proper hydration is essential for general health and it’ll also maintain the urinary track clean.

2. Some studies claim that a number of ejaculations weekly will prevent cancer of prostate.

3. Eat pork without excess. It has been shown that consuming a lot more than four meals of beef weekly will heighten the risk of prostate diseases and cancer.

4. Maintain a proper diet with cereals, vegetable and fruits to ensure sufficient intake of nutrients necessary for prostate health.

The most significant measure to take to be sure a normal prostate is always to opt for regular prostate health screening. If you are forty years and above, you must opt for prostate examination at least once a year.